Як адвокату налагодити ефективну комунікацію з клієнтом? – Марина Саєнко
Марина Саєнко, адвокат, бізнес-медіатор Промислово-торгівельної палати Мюнхена та Верхньої Баварії, керуючий партнер АО «Закон Перемоги», медіатор Центру медіації Київської ТПП, сертифікований тренер з розвитку Soft Skills
Саєнко Марина
05.05.2023

Тема комунікації з клієнтом є надзвичайно важливою, адже від правильної, налагодженої комунікації залежить досягнення ефективної взаємодії з клієнтами, що є запорукою успішної співпраці.

Внаслідок ефективної взаємодії адвокат отримує задоволеного клієнта, підтримка одне одного, робота в команді призведе до бажаного результату, а за допомогою діалогу можна запобігти майбутнім конфліктам.

У Вищій школі адвокатури говорили про те, як налагодити комунікацію з клієнтом під час вебінару «Ефективна комунікаційна модель адвоката з клієнтом», який провела Марина Саєнко, адвокат, бізнес-медіатор Промислово-торгівельної палати Мюнхена та Верхньої Баварії, керуючий партнер АО «Закон Перемоги», медіатор Центру медіації Київської ТПП, сертифікований тренер з розвитку Soft Skills.

Типовими причинами конфліктів є насамперед:

• невиправдані очікування клієнта від роботи адвоката;

• відсутність або недостатність комунікації;

• непогодження зручних форматів комунікації;

• відсутність поваги та взаєморозуміння між клієнтом та адвокатом;

• різне бачення ситуації.

Серед помилок в комунікації адвокатів виокремлено:

• Відсутність роботи з очікуваннями;

• Поверхневе слухання;

• Вибірковість сприйняття;

• Інтерпретація думок;

• Поспішні висновки та припущення;

• Відсутність цілі комунікації;

• Відсутність плану комунікації;

• Ігнорування невербальних каналів комунікації;

• Уникнення складних розмов.

Перешкодами для реального бачення ситуації, людини з її проблемами та особливостями є упередження, стереотипи, установки, ефект ореолу, стигматизація.

У спілкуванні також можуть заважати комунікативні бар’єри:

• Семантичний. Різне бачення світу та різні цінності;

• Логічний. Складне вираження думок;

• Стилістичний. Техніка мовлення;

• Модальний. Сприйняття світу через органи чуття;

• Особистісний. Особливості сприйняття інших людей.

У якості інструментів ефективної комунікації можуть бути використані:

• активне слухання;

• емпатія;

• довіра;

• робота з інтересами;

• встановлення правил.

Лектор з власного досвіду запропонувала учасникам користуватися збалансованою моделлю комунікації, яка включає:

• Перший контакт;

• Побудову довіри;

• Погодження правил;

• Інтерв’ювання;

• Аналіз справи;

• Консультування;

• Супровід справи.

Закінчила вебінар Марина Саєнко висловом експерта з конфліктології Горана Лоянчича «Діалог – це музика людських відносин. І можливість створювати, дерегувати чи виконувати цю музику – великий привілей».

Відеофрагмент доступний для перегляду на сторінці Вищої школи адвокатури НААУ у Facebook: https://cutt.ly/c5ItOKw

Тематичний огляд матеріалу – на сторінці Advocat Post: https://cutt.ly/T5ItRw2

Цікаві публікації лектора:

Як говорити так, щоб тебе почули і зрозуміли? https://cutt.ly/N5ItnUx

Більше про заходи з підвищення кваліфікації адвокатів у розкладі Вищої школи адвокатури НААУ: https://cutt.ly/g9AAiVQ