У Вищій школі адвокатури НААУ відбувся захід з підвищення кваліфікації адвокатів на тему: «Ефективна комунікаційна модель адвоката з клієнтом», лектором якого виступила адвокат, медіатор, сертифікований тренер з розвитку Soft Skills Марина Саєнко.
Кожен клієнт звертається за допомогою адвоката з конкретною проблемою, вирішити яку на перший погляд здається майже неможливим. Або навпаки: існує багато варіантів рішень, але незрозуміло, який з них доцільно обрати, щоб він відповідав і потребам клієнта, і вимогам закону. Усі питання щодо плану майбутньої роботи вирішуються адвокатом і клієнтом в ході особистої зустрічі.
Для адвоката необхідно встановити контакт із клієнтом, погодити алгоритми дій та належно організувати процес співпраці.
Чому це важливо?
· По-перше, задля ефективної взаємодії протягом усього часу надання правничої допомоги;
· По-друге, як результат ви отримуєте задоволеного клієнта;
· По-третє, разом з клієнтом ви працюєте як одна команда на єдиний результат, мінімізуєте ризики недомовок та перебільшень з боку клієнта;
· По-четверте, ефективна комунікація є своєрідною профілактикою конфліктів.
Говорячи про причини конфліктів з клієнтами, Марина Саєнко виділила наступні:
· невиправдані очікування клієнта від роботи адвоката;
· відсутність або недостатність комунікації;
· непогодження зручних форматів комунікації;
· відсутність поваги та взаєморозуміння між клієнтом та адвокатом;
· різне бачення ситуації.
До типових помилок, які допускають адвокати у комунікації з клієнтом лектор віднесла такі як:
· поверхневе слухання;
· відсутність роботи з очікуваннями;
· вибірковість сприйняття;
· інтерпретація думок;
· поспішні висновки та припущення;
· відсутність цілі комунікації;
· відсутність плану комунікації;
· ігнорування невербальних каналів комунікації;
· уникнення складних розмов.
Перешкодами у комунікації можуть бути:
· різні картини світу;
· різний словник;
· різні мотиви;
· особливості сприйняття;
· ресурсний стан.
Для побудови ефективної комунікації адвокат може послуговуватися такими інструментами як:
· активне слухання;
· емпатія;
· довіра;
· робота з інтересами;
· встановлення правил.
Лектор з власного досвіду запропонувала учасникам користуватися збалансованою моделлю комунікації, яка включає:
· Мету комунікації;
· Перший контакт;
· Побудову довіри;
· Погодження правил;
· Інтерв’ювання;
· Аналіз справи;
· Консультування;
· Супровід справи.
Марина Саєнко закликала адвокатів слідкувати за характером спілкування з клієнтами: не бути токсичними, не використовувати мову ворожнечі, уникати стигматизації та упереджень.
«Будуймо мости, а не стіни» – таким мотиваційним висловлюванням закінчила захід лектор.
Відеофрагмент доступний для перегляду на сторінці Вищої школи адвокатури НААУ у Facebook: https://tinyurl.com/4898nsx2
Матеріал на сторінці Advokat Post: https://tinyurl.com/4tjmmf5z
Цікаві публікації лектора:
·Що слід врахувати адвокату при формуванні цінової політики? https://tinyurl.com/mrxufc3r
·Як адвокату підготуватися до складних переговорів? https://tinyurl.com/9fk3z5tk
Зареєструватися на найближчі вебінари лектора:
·Політика ціноутворення та гонорар адвоката: ключові питання та виклики. https://tinyurl.com/3z3xj6s4
·Гонорар адвоката: форми, розмір, особливості. https://tinyurl.com/mrxfmtzc
·Особливості комунікації адвоката з вразливими групами клієнтів: ветерани та члени їх сімей, ВПО. https://tinyurl.com/2e3nnc26
Більше про заходи з підвищення кваліфікації адвокатів у розкладі Вищої школи адвокатури НААУ: https://cutt.ly/g9AAiVQ