Комплаєнс як інструмент захисту активів власника: що має включати ефективна комплаєнс-програма?
Матеріал підготовлено за наслідками фахової дискусії «Constitutional documents of the companies: правові та лінгвістичні аспекти установчих документів компаній», що відбулася у Вищій школі адвокатури НААУ 18 березня за ініціативи Центру правничої лінгвістики
Тарасова Надія
03.04.2024

Надія Тарасова, адвокат, член Комітету з питань господарського права та процесу НААУ, у своїй доповіді розповіла про комплаєнс як інструмент захисту активів власника.

На початку доповіді лектор ознайомила слухачів з лексичним мінімумом, який використовується при опануванні теми.

Надія Тарасова запропонувала визначення комплаєнсу. Так, сompliance is a system of procedures and actions aimed at reducing the risks of non-compliance with the law and the company's internal documents and corporate ethics.

Далі лектор зробила огляд міжнародних та українських стандартів і структур, до повноважень яких належить боротьба з корупцією.

Важливим етапом доповіді було зосередження уваги слухачів на тому, що в Україні питання запобігання корупції регулюються наступними актами:

• Law of Ukraine "On Prevention of Corruption";

• Criminal Code of Ukraine;

• Code of Administrative Offenses of Ukraine.

Крім цього, структуру антикорупційних органів в Україні становлять:

• Security Service of Ukraine;

• NABU;

• Special Anti-Corruption Prosecutor's Office;

• High Anti-Corruption Court.

Лектор продовжила інформувати учасників заходу про законодавчі акти країн англо-американської системи прави. Так, у США основоположним актом, який регулює питання боротьби з корупцією є US Foreign Corrupt Practices Act 1977 (FCPA), The Law on Combating Corruption Abroad. До антикорупційних органів належать: U.S. Department of Justice (DOJ) та US Securities and Exchange Commission (SEC). А у Британії ці питанні врегульовані UK Bribery Act (UKBA), The UK Bribery Act, відповідно антикорупційним органом є Department for Combating Major Fraud Serious Fraud Office.

Говорячи про комплаєнс-програму, Надія Тарасова зауважила, що вона має відображати основні комплаєнс-ризики:

 

·               Conflicts of Interest

·               Sanctions

·               Changes in regulatory requirements

·               Failure to comply with laws & regulations

·               Information Protection

·               AML (Anti-Money Laundering)

·               Fraud risks

·               Competition Anti-Trust (Monopoly risk)

Лектор також виділилася 7 елементів, які має містити ефективна комплаєнс-програма:

·               written policies and procedures

·               designated compliance officer and compliance committee

·               effective training and education

·               effective lines of communication

·               internal monitoring and auditing

·      enforcement of standards through well-publicized disciplinary guidelines

·               prompt response to detected problems through corrective actions

 

Матеріал підготовлено за наслідками фахової дискусії «Constitutional documents of the companies: правові та лінгвістичні аспекти установчих документів компаній», що відбулася  у  Вищій школі адвокатури НААУ 18 березня за ініціативи Центру правничої лінгвістики.

Запис фахової дискусії доступний для ознайомлення за посиланням: https://tinyurl.com/2p8yft9p

 

Зареєструватися на онлайн-курс «Contract law: Know the Legal English fundamentals». http://tinyurl.com/n78dtzy9