Щотижневі правові новини у сфері медичного права
Ірина Сенюта, доктор юридичних наук, адвокат, керуючий партнер Адвокатського об’єднання «MedLex», голова Комітету медичного і фармацевтичного права та біоетики НААУ, керівник Центру медичного права ВША НААУ Новели законодавства у сфері охорони здоров’я 27.10.2020 МОЗ України видало Наказ «Про внесення змін до Стандартів медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (COVID-19)»» № 2438, яким змінено, згідно з Додатком 1 […]
Сенюта Ірина
01.11.2020

Ірина Сенюта,
доктор юридичних наук, адвокат, керуючий партнер Адвокатського об’єднання «MedLex»,
голова Комітету медичного і фармацевтичного права та біоетики НААУ, керівник Центру медичного права ВША НААУ

Новели законодавства у сфері охорони здоров’я

27.10.2020 МОЗ України видало Наказ «Про внесення змін до Стандартів медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (COVID-19)»» № 2438, яким змінено, згідно з Додатком 1 до Наказу, стандарти первинної медичної та амбулаторно-поліклінічної допомоги пацієнтам з підозрою на COVID-19, стандарти стаціонарного лікування пацієнтів з COVID-19

Зокрема, з-поміж змін до Стандарту екстреної медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (COVID-19)» є:
Якщо у пацієнта присутні ознаки вірусного захворювання, життєві показники в межах норми та відповідно відсутні загрозливі ознаки, визначені в підпункті 3 цього пункту (див. нижче), слід рекомендувати залишатися вдома, при цьому необхідно повідомити про це сімейного лікаря. У випадку, якщо поряд з наявними ознаками вірусного захворювання є хоча б одна ознака, вказана в підпункті 3 цього пункту, пацієнта слід госпіталізувати у визначений заклад охорони здоров'я, дотримуючись всіх необхідних заходів, спрямованих на попередження зараження.

3) визначити чи є: SpO2 ≤ 92% біль в грудній клітці; задишка в спокої; ціаноз; порушення свідомості; ознаки дихальної недостатності; інші ознаки, що свідчать про критичний стан пацієнта.

Із текстом Наказу можна ознайомитись за посиланням: https://bit.ly/3eiO5sV

29.10.2020 набрала чинність Постанова Верховної Ради України «Про заходи протидії поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії та нових біологічних загроз» № 937-IX від 20.10.2020.

Серед іншого, увагу привертає підпункт 1 пункту 2.2 Постанови, у якому вказано:
«2.2. Забезпечити ефективну безоплатну діагностику та тестування на коронавірусну хворобу (COVID-19) шляхом:
1) утворення та розбудови державної регіональної мережі вірусологічних лабораторій із загальною потужністю більше 100 тис. досліджень на добу, до якої мають входити міжрегіональні високопродуктивні лабораторні комплекси та вірусологічні лабораторії при лабораторних центрах та опорних лікарнях надання медичної допомоги при коронавірусній хворобі (COVID-19), а також забезпечення її функціонування необхідними матеріальними, технологічними, організаційними та людськими ресурсами. При проектуванні лабораторій та закупівлі необхідного обладнання пріоритет має надаватися сучасним технологіям діагностування методом полімеразної ланцюгової реакції (ПЛР-тест)».
Із текстом Постанови можна ознайомитись за посиланням:
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/937-20#Text

Нормопроєктна робота

26.10.2020 зареєстровано Проєкт Закону «Про державну реєстрацію геномної інформації людини» № 4265

Зокрема, у ч. 1 ст. 5 Проєкту вказано, що обов’язковій державній реєстрації геномної інформації підлягає геномна інформація:

1) осіб, притягнутих до кримінальної відповідальності за вчинення умисних злочинів проти життя, здоров’я, статевої свободи, статевої недоторканості особи, щодо яких обрано запобіжний захід;

2) осіб, які вчинили суспільно-небезпечні діяння проти життя, здоров’я, статевої свободи, статевої недоторканості особи, до яких за рішенням суду застосовані примусові заходи медичного характеру;

3) осіб, засуджених за вчинення умисних злочинів проти життя, здоров’я, статевої свободи, статевої недоторканості особи;
4) установлена в біологічному матеріалі, вилученому під час проведення слідчих дій з місць вчинення кримінальних правопорушень, скоєних в умовах неочевидності, або отримана під час досудового розслідування, та неідентифікована;

5) невпізнаних трупів людей та їх останків, відомості про виявлення яких унесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочато розслідування;
6) осіб, зниклих безвісти, яка за рішенням суду може бути встановлена шляхом проведення молекулярно-генетичної експертизи (дослідження) раніше відібраних біологічних зразків або біологічного матеріалу, відібраного з особистих речей особи, зниклої безвісти.

Із текстом Проєкту можна ознайомитись за посиланням: https://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70249