Сьогодні розглянемо питання як торговельна марка визнається добре відомою в Україні?
Сергій Барбашин, адвокат, власник Barbashyn Law Firm, Заступник голови комітету з Інтелектуальної власності НААУ, Голова UNBA NextGen, Віце-президент Європейської асоціації молодих адвокатів (EYBA)
Барбашин Сергій
17.05.2023

Відповідає Сергій Барбашин, адвокат, власник Barbashyn Law Firm, Заступник голови комітету з Інтелектуальної власності НААУ, Голова UNBA NextGen, Віце-президент Європейської асоціації молодих адвокатів (EYBA).

Як торговельна марка визнається добре відомою в Україні?

Охорона прав на добре відому торговельну марку визначається ст. 6 bis Паризької конвенції про охорону промислової власності від 20 березня 1883 року та ст. 25 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг».

Торговельна марка може бути визнана добре відомою в Україні Апеляційною палатою Національного органу інтелектуальної власності (НОІВ) або судом, незалежно від того, чи вона зареєстрована. Враховуються доречні чинники для визначення торговельної марки добре відомою:

1) обсяг, тривалість та географічний район будь-якого використання торговельної марки, її просування (наприклад, рекламування);

2) ступінь відомості чи визнання торговельної марки у відповідному секторі суспільства;

3) тривалість та географічний район будь-яких реєстрацій та/або заявок на реєстрацію торговельної марки за умови, що торговельна марка використовується чи є визнаною;

4) цінність, що асоціюється з торговельною маркою;

5) свідчення успішного відстоювання прав на торговельну марку, зокрема територія, на якій торговельну марку визнано добре відомою компетентними органами.

Наявність доречних факторів має підтверджуватися фактичними даними, які підтверджують добру відомість торговельної марки стосовно товарів і/або послуг, щодо яких вона використовується станом на дату, яка вказана в заяві. Наприклад, просування торговельної марки може підтверджуватися відомостями про її використання в рекламі, експонування товарів на виставках, ярмарках, тощо.

Особа подає до Апеляційної палати НОІВ письмову заяву у довільній формі з додатками, що мають включати зображення торговельної марки, докази обставин, які містять фактичні дані, що підтверджують наявність доречних чинників, виписку з Державного реєстру свідоцтв України на торговельні марки щодо відомостей про свідоцтво України на торговельну марку або виписку з Міжнародного реєстру.

Особа може оскаржити затверджене НОІВ рішення Апеляційної палати в судовому порядку протягом двох місяців з дати його одержання.

Якщо суд визнає торговельну марку добре відомою, її власник повинен повідомити НОІВ про таке рішення.

Прикладами добре відомих торговельних марок в Україні є “Google”, “ЗАЗ”, “УкрАвто”, “Nemiroff”, “McDonald’s” та інші.