Вища школа адвокатури НААУ
Курси з підвищення кваліфікації адвокатів
Telegram
0 800 300 282
дзвінок безкоштовний
Новини
17.10.2022

Запуск екстреної служби за єдиним номером 112: прийнято відповідний Закон

Огляд законодавства

У вересні поточного року Верховною Радою було прийнято Закон № 7581 від 07.09.2022 р. «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112», який підписано Президентом України та опубліковано у Голосі України від 30.09.2022 р. № 201.

В цілому Закон почне діяти через три місяці з дня його опублікування – з 30.12.2022 р.

Необхідність прийняття Закону обумовлена тим, що під час збройної агресії проти України з боку Російської Федерації одним із головних завдань держави є безпека життєдіяльності населення, швидке реагування на акти тероризму, а також надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру. Натомість за період воєнного стану з 24 лютого 2022 року по теперішній час навантаження на служби екстреної допомоги населенню різко зросло. Зокрема, середня кількість щоденних екстрених викликів до служб 101 та 102 з часу введення в Україні воєнного стану зросла на 45%.

Тому Законом передбачено створення єдиного центру прийняття та обробки екстрених викликів, який об’єднає в собі виклик поліції, рятувальників, медиків та інших екстрених служб. Така ініціатива дасть змогу забезпечити належний рівень надання екстреної допомоги населенню в разі загрози або виникнення екстрених ситуацій.

Таким чином, передбачається:

  1. Заміна терміну «екстрений виклик» на термін «екстрена комунікація»;
  2. Організація прийому звернень до екстрених служб за принципом «єдиного вікна», що дозволить особі використовувати для виклику єдиний телефонний номер 112;
  3. Розширення повноважень оперативно-диспетчерських служб, що приймають екстрені комунікації за номерами 101, 102, 103, 104.
  4. Забезпечення Служби 112 та оперативно-диспетчерських служб (101, 102,103,104) цілодобовим онлайн-доступом до фактичних даних із результатами фіксації технічними засобами громадських місць та метаданих до них;
  5. Надання екстреним службам права автоматично отримувати інформацію про місцезнаходження абонента (дані геолокації) та впровадження обов’язку постачальників електронних комунікацій надавати екстреним службам таку інформацію.

Детальніше ознайомитися з Законом: https://bit.ly/3T7ZPCh

Варто зазначити, що створення «Служби 112» входить до переліку зобов’язань України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС (стаття 392 Глави 14 «Інформаційне суспільство» Розділу V «Економічне та галузеве співробітництво», а також Додаток XVII-3). Безкоштовний номер 112 широко застосовується європейцями, адже скориставшись ним, особа потрапляє до диспетчерського центру служби екстреної допомоги, яка координує дії поліції, пожежної охорони, швидкої медичної служби, аварійної газової служби, рятувальних служб тощо. А отже, прийняття Закону сприятиме наданню якісної та своєчасної допомоги населенню та стане першим кроком в правовій площині для повноцінного запуску системи екстреного зв’язку 112 в Україні.