.png)
Окремі норми державного забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
Дата 17 листопада у календарі це не тільки про святкування Дня студентства. Саме 17 листопада 2003 року Міністерством освіти і науки України було прийнято наказ №763 «Про затвердження норм матеріального та нормативів фінансового забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також вихованців шкіл-інтернатів». Даним нормативно-правовим актом відповідно до статті 12 Закону України “Про освіту” […]
Дата 17 листопада у календарі це не тільки про святкування Дня студентства.
Саме 17 листопада 2003 року Міністерством освіти і науки України було прийнято наказ №763 «Про затвердження норм матеріального та нормативів фінансового забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також вихованців шкіл-інтернатів».
Даним нормативно-правовим актом відповідно до статті 12 Закону України “Про освіту” та з метою матеріального та фінансового забезпечення вихованців, учнів та студентів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають (навчаються) у навчальних закладах, а також вихованців загальноосвітніх, спеціальних, спеціалізованих та санаторних шкіл-інтернатів, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.2000 N 656 “Про затвердження наборів продуктів харчування, наборів непродовольчих товарів та наборів послуг для основних соціальних і демографічних груп населення” та постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2003 N 1381″Про збільшення норм матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування” було затверджено норми матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
До прикладу, норми забезпечення предметами гардероба дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, що перебувають (навчаються) у навчальних закладах усіх типів на повному державному утриманні, включають:
Найменування товару | Одиниця виміру | На одного вихованця шкільного віку | На одного вихованця дошкільного віку | ||
кількість | термін служби | кількість | термін служби | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|Предмети гардероба | |||||
Верхній зимовий одяг: Пальто або шуба з штучного хутра | штук | 1 | 3 | 1 | 2 |
Верхній демісезонний одяг: куртка з плащової (змішаної) або синтетичної тканини | – | 1 | 3 | 1 | 2 |
Сорочки для хлопчиків з бавовняної та змішаної тканини | – | 4 | 2 | 3 | 1 |
Шкільна форма | комплектів | 1 | 1,5 | – | – |
Брюки для хлопчиків з джинсової тканини або напіввовняної тканини | штук | 2 1 | 2 2 | 1 2 | 1,5 2 |
Брюки для дівчаток | – | 1 | 1 | 1 | 1 |
Джемпер, светр | – | 2 | 3 | 2 | 2 |
Спортивний костюм | – | 2 | 2 | 1 | 1 |
Сукня для дівчаток | – | 3 | 2 | 2 | 2 |
Блузка | – | 2 | 2 | – | – |
Халат | – | 2 | 2 | – | – |
Спідниця | – | 1 | 2 | – | – |
Натільна білизна: труси, футболка, майки, бюстгальтер, піжама, сорочка нічна, купальник (плавки) | – | 7 5 3 3 2 1 | 1 2 1 1 1 1 | 8 3 3 – 2 – | 1 1 1 – 1 – |
Панчішно-шкарпеткові вироби: шкарпетки, колготки, рейтузи | пар | 8 6 1 | 1 1 1 | 4 8 1 | 1 1 1 |
Головні убори: Шапка, шарф з вовняної, напівовняної або синтетичної пряжі | комплектів | 2 | 3 | 2 | 2 |
Галантерейні вироби: Рукавиці з вовняної, напівовняної та синтетичної пряжі | пар | 2 | 3 | 2 | 2 |
Взуття зимове: чоботи утеплені | – | 1 | 2 | 1 | 1 |
Осінньо-весняне: черевики, напівчеревики | – | 1 | 2 | 1 | 1 |
Літнє та спортивне: кросівки туфлі домашнє гумове | – | 1 2 2 1 | 1 1 1 2 | – 2 2 1 | – 1 1 1 |
Це один з нормативів, що викладені у Наказі № 763. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-04#Text
Для порівняння згадаймо власну шафу з одягом у дитинстві, зазирнемо у шафу своєї дитини, згадаймо як часто потребує оновлення дитячий гардероб. Постає до роздумів питання, чи актуальні та достатні ці нормативи, адже у дітей – сиріт немає дбайливих батьків, які слідкують за цим, чи достатньо державної турботи і підтримки в питаннях їх матеріального і фінансового забезпечення?
Для об’єктивності намагалися знайти і дослідити норми забезпечення сиріт закордоном, але замість цього на очі потрапляє інформація про будинки сімейного типу, фостерні сім’ї, інші форми сімейного виховання.
Разом з тим зауважимо, що закордоном прийомним сім’ям надається відчутна фінансова підтримка. Дитина потребує не лише вкладу у виховання, а і вкладу матеріального, а він досить значний. Україна з 2020 року обрала курс на створення умов, щоб діти з інтернатів повернулись у сім’ю. Однак для цього держава повинна зробити крок для фінансової підтримки родин.
В суспільстві нерідко чуємо невдоволення “навіщо народжувати, якщо не можеш забезпечити?…”. Не виключено, що це одна з причин демографічної кризи населення. Все починається з маленької людини і умов у яких вона зростає. Саме ця маленька людина отримавши якісну освіту, та зберігши відмінне фізичне та психічне здоров’я у майбутньому збереже націю.
Отже наказ № 763 це не про цифри, це про майбутнє наших дітей та наше в тому числі. Тому читаємо, вивчаємо та реагуємо.
Цей день на КАЛЕНДАРІ ДИТИНСТВА позначила Марина Сухая, адвокат, член команди Центру «Адвокат дитини» ВША НААУ