Як зареєструвати міжнародну торговельну марку?
Відповідає підготував Сергій Барбашин, адвокат, власник Barbashyn Law Firm, заступник голови комітету з Інтелектуальної власності НААУ
Фахові коментарі
01.10.2024

Якщо компанія планує розширити територію свого бренду на декілька юрисдикцій одночасно, реєстрація торговельної марки за допомогою Мадридської системи може стати її найкращим рішенням. Мадридська система дозволяє заявникам захистити свою торговельну марку одночасно в понад 120 країнах. Для цього потрібно подати лише одну заявку та сплатити один комплексний збір.

 

Нижче пропонуємо розглянути особливості та етапи даної реєстрації:

Перш ніж подавати міжнародну заявку за Мадридською системою, необхідно мати зареєстровану торговельну марку або заявку на реєстрацію у певній країні. Така національна реєстрація або заявка стане "базовою заявкою" для міжнародної реєстрації. При цьому звертаємо увагу, що протягом перших 5 років від дати міжнародної реєстрації, торговельна марка залишається пов'язаною з базовою національною заявкою або реєстрацією. Відповідно, якщо базова заявка або реєстрація буде скасована з будь-яких причин, це призведе до анулювання міжнародної реєстрації торговельної марки у всіх країнах на які поширюється міжнародна реєстрація.

 

Використовуючи Мадридську систему, ви подаєте єдину міжнародну заявку через національне відомство, де вже маєте основну заявку або реєстрацію. Крім того, важливо врахувати, що міжнародна заявка не може включати ширший перелік класів товарів або послуг, ніж базова заявка. Також заявка може бути подана однією з трьох мов: англійською, французькою або іспанською.

 

За подання заявки сплачується єдиний збір у швейцарських франках. Цей збір включає базовий збір та індивідуальні збори, залежно від країн, у яких заявник бажає отримати захист.

 

Після подання заявки, Всесвітня організація інтелектуальної власності (WIPO) перевіряє її на відповідність формальним вимогам. При цьому WIPO не проводить повний предметний розгляд заявки.

 

Після перевірки і реєстрації WIPO, заявка надсилається до відомств інтелектуальної власності всіх країн, які були вказані у заявці. Надалі кожна країна проводить свій розгляд згідно з місцевим законодавством.

У підсумку, Мадридська система пропонує значні переваги для осіб, що прагнуть захистити свій бренд на міжнародному рівні. Вона не тільки спрощує та економічно оптимізує процес подання заявок, але й забезпечує можливість ефективно розширювати свій захист у значну кількість країн світу за допомогою однієї заявки.